Touristic harbours and Marinas

la Marina Molo Vecchio Genova

Inaugurata nel 1997, la Marina Molo Vecchio è situata nell'area del Porto Antico di Genova, una delle aree più turistiche di Genova. Qui troverete bar, ristoranti, negozi, cinema, piscina estiva, pista da pattinaggio invernale, il famoso Acquario di Genova e a due passi il centro storico più grande d'Europa.

il porto di Lavagna

Il Porto di Lavagna è una struttura cittadina che offre un comodo approdo ai turisti che vogliono visitare il bellissimo Golfo del Tigullio, oltre a diversi posti barca disponibili per qualsiasi tipo di imbracazione. Il porto turistico di Lavagna si trova a mezzo miglio a Sud-Est di Chiavari.

il porto pubblico di Rapallo

Situata al centro del Golfo del Tigullio, Rapallo è incastonata tra le verdi coste del Promontorio di Portofino e le scogliere rocciose che la dividono da Zoagli. Il porto pubblico, un miglio a Levante di Santa Margherita, ha posti al transito disponibili al molo Boate.

il porto Carlo Riva di Rapallo

Incastonato nel Golfo del Tigullio a poche miglia da Portofino, San Fruttuoso, Santa Margherita Ligure, Portovenere e le 5 Terre, il Porto Carlo Riva è una struttura dedicata ai più esigenti amanti del mare.

il porto di Santa Margherita Ligure

Il porto di Santa Margherita Ligure ha sviluppato la sua vocazione turistica fino a diventare uno dei principali punti di approdo per il diportismo nautico d’eccellenza; presso gli ormeggi e i servizi forniti dal Comune e dai diversi operatori privati, possono trovare ospitalità circa 600 imbarcazioni, di diversa dimensione e tipologia: dai tradizionali gozzi liguri ai pescherecci, dalle barche a vela ai maxi yacht

il porto di Diano Marina

Riconoscibile per il campanile con la cupola rossa, al centro dell’abitato, con rive banchinate sulla sponda Ovest del torrente San Pietro.

il porto Arma di Taggia

Arma di Taggia è un piccolo paradiso di mare e sole. Il porticciolo comunale è situato nella foce del torrente Argentina.

Marina di San Lorenzo al Mare

Il Porto Turistico di Marina di San Lorenzo si trova a San Lorenzo al Mare in provincia di Imperia, Liguria. Il Marina ha a disposizione 365 posti barca fino ai 20 metri di lunghezza.

la Marina di Andora

Un porto turistico in centro città, a misura di diportista, a vela e a motore, fino a 20 m. Il porto di Marina di Andora, situato a est dell’abitato è gestito dall’Azienda Comunale Multiservizi. Bandiera Blu dal 1975.

la Marina di Alassio - Porto Luca Ferrari

Il porto di Alassio è situato a Nord-Est della città, ai piedi di Capo S. Croce; è protetto da un lungo molo foraneo a 3 gomiti, banchinato all’interno e da un molo di sottoflutto anch’esso a gomito.

la Marina di Capo San Donato - Finale Ligure

Il Porto di Capo San Donato è situato a NE di Finale Ligure ed è costituito da un lungo molo di sopraflutto banchinato all’interno e da un molo di sottoflutto.

la Marina di Varazze

Il porto di Varazze è situato a Sud-Est dell’abitato ed è costituito da un molo di sopraflutto e uno di sottoflutto entrambi banchinati e da una banchina centrale.

il porticciolo di Arenzano

il porticciolo è situato a SSW dell’abitato e si raggiunge in 3 minuti a piedi lungo la passeggiata a mare, dispone di tutte le comodità e servizi presenti in paese, è costituito da un molo di sopraflutto di circa 350 m con direzione N/S e di un molo di sottoflutto con direzione E/W. E’ inoltre dotato di tre pontili fissi, il transito è sistemato nel primo tratto del molo di sopraflutto.

la Marina Genova Aeroporto

“Marina Genova Aeroporto”, è un marina privato che dispone di 500 posti barca per imbarcazioni fino a 90 m di lunghezza che si trova entrando nel bacino di Sestri Ponente sulla dritta attiguo alla diga aeroportuale.

la Marina Porto Antico di Genova

E' ideale sia per i diportisti che vogliano visitare Genova con un breve ormeggio al transito, sia per i diportisti che cerchino un porto sicuro dove ricoverare l´imbarcazione tutto l´anno: la diga foranea, l´alta qualità delle strutture delle banchine e delle attrezzature di ormeggio rendono Marina Porto Antico uno dei porticcioli più sicuri della Liguria.

la Marina di Portofino

Il più famoso porticciolo del mondo, quello di Portofino, sorge in mezzo ad un promontorio naturale formato dall’insenatura della Baia di Portofino ed arriva a lambire la Piazzetta del Borgo.

la Marina di Loano

Il porto di Loano è protetto da un lungo molo curvilineo di sopraflutto e da un molo di sottoflutto anch’esso con andamento curvilineo.

il porticciolo di Bordighera

Se la barca è la vostra passione, nel porticciolo di Bordighera trovate l’ultimo approdo turistico italiano prima del confine. Dal porticciolo partono anche i battelli per il whale-watching nel Santuario dei Cetacei.

Sanremo Portosole

Nel cuore della città dei fiori Portosole Sanremo, è uno dei più grandi e prestigiosi porti turistici del Mediterraneo; è base abituale di numerosi mega yacht sia privati che destinati al charter di lusso. Portosole dispone di 804 posti barca di dimensioni medio-grandi e può ospitare yacht fino a 90 metri di lunghezza.

Sanremo Porto Pubblico

Il porto pubblico di Sanremo ha uno specchio d'acqua di 82.500 metri quadrati e un fondale che va da 1 a 4,5 metri di profondità. Il porto delimitato da una lunga diga con andamento da Sud-Ovest a Nord-Ovest e da un molo più corto è a esclusiva disposizione dei pescherecci.

Marina degli Aregai Santo Stefano al Mare

Il porto turistico Marina degli Aregai si trova a Santo Stefano al Mare, in provincia di Imperia, Liguria e dispone di 980 posti barca medio-grandi fino a 50 metri.

il porto turistico di Imperia Porto Maurizio

Porto Maurizio è l’anima più antica di Imperia, un porto turistico che attrae ogni due anni migliaia di visitatori in occasione della manifestazione internazionale Vele d’Epoca.

il porticciolo di San Bartolomeo al Mare

San Bartolomeo al Mare ospita un piccolo porticciolo turistico attrezzato che si trova circa 1 M a nord-est del porto di Diano Marina.

la Vecchia Darsena di Savona

La Vecchia Darsena è il cuore pulsante del porto di Savona dove tradizione e modernità vanno a braccetto. 

il porticciolo Cala Cravieu a Celle Ligure

Il borgo di Celle Ligure si trova tra Albisola Marina e Varazze; il porticciolo Cala Cravieusi trova ad Ovest dell’abitato.

il porto di Camogli

Il porto di Camogli gestito dall’Autorità Marittima, è situato a ponente dell’abitato, ed è protetto da un molo esterno con direzione NW.

la Marina di Chiavari

Marina Chiavari dispone di 459 posti barca, distribuiti su 9 pontili e 2 banchine, dotati di tutti i servizi necessari per l’imbarcazione.

il porticciolo di Levanto

L’approdo si trova nella parte orientale dell’insenatura, accessibile solo ad imbarcazioni medio-piccole.

il porticciolo di Monterosso

Il porticciolo di Monterosso è costituito da un avamporto e da una darsena interna in concessione demaniale: vi accedono imbarcazioni con poco pescaggio a causa dei bassi fondali.

il porto di Vernazza

Il porto di Vernazza è costituito da un molo foraneo con direzione NNW e da un pontile banchinato nella zona Ovest (Pontile Ventegà).

il porticciolo di Marina di Fezzano

si trova nel golfo di La Spezia, nello splendido scenario naturale tra la Palmaria e il promontorio di Porto Venere.

il porticciolo di Porto Venere

Il porticciolo di Portovenere è racchiuso da due moli banchinati a gomito, rispettivamente di 160 m (molo Dondero) e 80 m (molo Olivo). 

il Porto Lotti a La Spezia

Porto Lotti si trova a poche miglia dalle Cinque Terre, Portovenere, Lerici e altri suggestivi ancoraggi della costa e ideale punto di partenza per crociere verso la costa toscana, la Corsica e la Sardegna. 

il Porticciolo "A. De Benedetti" a La Spezia

Il Porticciolo "A. De Benedetti" è ubicato alla Spezia si trova nello specchio di mare di fronte alla passeggiata Morin sul versante Ovest.

il Porto di Lerici

Il porto rifugio di Lerici è composto da un molo lungo circa 250 m che parte dalla punta dove sorge il castello, da un tratto di riva banchinata e da due pontili.

il porto di Ameglia Marina Ar-Nav

E' una darsena privata che si trova sulla sponda destra del fiume Magra, il porticciolo ricovera anche imbarcazioni di modeste dimensioni.

il porto di Bocca di Magra

Il porto di Bocca di Magra è situato alla foce dell’omonimo fiume Magra e si trova nel Parco Regionale di Montemarcello. Uscendo dal Golfo di La Spezia, il porticciolo è situato oltre Punta Bianca, l’estremità meridionale del Promontorio del Caprione.

il porto di Sestri Levante

Due baie incantevoli contribuiscono a dare fascino a Sestri Levante: la Baia delle Favole a Ponente e la Baia del Silenzio a Levante.

LEGAL NOTES

Privacy Policy

This information notice describes the methods of managing the website beactiveliguria.it, with reference to the processing of the personal data of identified or identifiable users who consult it and who interact with it and with the web services accessible electronically. The information notice is provided in accordance with Italian Legislative Decree no. 196/2003 (Code in relation to personal data protection) and is based upon Recommendation no. 2/2001 relating to the minimum requirements for the collection of personal data online in the European Union, adopted on 17 May 2001 by the Group established by Art. 29 of Directive no. 95/46/EC. In particular, this information notice is intended to provide information relating to the methods, timescales and nature of the information that the processing controllers must provide to users when they connect to the web pages, irrespective of the purposes of that connection. The information notice is provided only for the website beactiveliguria.it and not for other external websites that may be consulted by users via links.

Processing Controller

As a result of consulting this website, data may be processed relating to identified or identifiable persons. The rights of the interested party are those expressly indicated in Article 7 of the "Privacy Code" and they may be exercised with a request sent without formalities, even by way of recorded delivery letter, fax or e-mail (Art. 9 of the Code) to the controller or manager. The data processing controller is the Director of the "In Liguria" Agency, Via D'Annunzio 2/78, 19th Floor, 16121, Genoa, Tel. 010-530821, Fax 010-5958507, Email: info@agenziainliguria.it.

Location of Data Processing

The processing connected to the web services of this website takes place at the Agency in Liguria. No data deriving from the web service is communicated or disseminated, except in cases expressly provided by law. The personal data provided by users is used for the sole purpose of supplying the service or performance requested and is communicated to third parties only where this is necessary for that purpose.

Type of Data Processed

Browsing Data
The computer systems and software processes used to operate this website acquire, during their normal operation, some personal data whose transmission is implicit in the use of internet communication protocols. This is information that is not collected to be associated with identified interested parties but that, by its very nature, may, by way of processing and association with data held by third parties, allow for users to be identified. This category of data includes IP addresses or domain names of the computer used by users who connect to the website, the URI (Uniform Resource Identifier) addresses of the requested resources, the time of the request, the method used in submitting the request to the server, the size of the file obtained in response, the numerical code indicating the status of the response given by the server (successful, error, etc…..) and other parameters relating to the operating system and computer environment of the user. This data may be used for the sole purpose of obtaining anonymous statistical information on use of the website and for checking its correct functioning. The data may be used to ascertain liability in the event of hypothetical computer crimes in detriment to the website.

Data provided voluntarily by users
Aside from what is specified for browsing data, users are free to provide personal data for the services detailed below:

  • use of the Newsletter service involves the necessary acquisition of the e-mail address of the user, necessary for requests to provide the service.
  • use of the ‘Request information’ service from an accommodation facility does not involve the storage in the website database of any data entered in the request, excluding the e-mail address of the user who made the request. This data may be communicated to Trade Associations and to tourism industry operators for promotional reasons.

Cookies

No personal data of users is acquired by the website in that regard. No use of cookies is made for information of a personal nature; persistent cookies of any nature or systems for tracking or profiling users are not used. The website only uses “technical cookies”.

Technical cookies are those used for the sole purpose of "making the transmission of a communication on an electronic communication network, or to the extent strictly necessary for the provider of a service of the information society explicitly requested by the member or user to provide that service" (c.f. Art. 122, Paragraph 1 of the Code).

They are not used for other purposes and are installed directly by the owner or manager of the website. They may be subdivided into browsing or session cookies, which guarantee normal browsing and use of the website (allowing, for example, users to log in so as to access reserved areas); cookie analytics, assimilated to technical cookies where used directly by the manager of the website to collect information, in aggregated form, on the number of users and on how these visit the website itself; function cookies, which allow users to browse based upon a series of selected criteria (for example, language) in order to improve the service provided to the same. For the installation of those cookies, the prior consent of the users is not required, while the obligation to provide the information in accordance with Art. 13 of the Code remains in place. The use of session cookies (which are not stored in a persistent manner on the user's computer and disappear upon closing the browser) is strictly limited to the transmission of session identifiers required to allow for safe and efficient exploration of the website. Thesession cookies used on this website avoid the use of other computer techniques potentially prejudicial to browsing confidentiality by users and do not allow for the acquisition of personal identification data of the user.

Third Party Technologies and Cookies

This website uses the external web analysis service provided by Google Analytics, which uses Javascript technology to allow the website to analyse how users use the website. Google Analytics mainly uses proprietary cookies to generate reports on the interactions of visitors with the websites. These cookies are used to store information that does not allow for the personal identification of users. Agenzia in Liguria is extraneous to the operations of “third party cookies”, whose functioning falls under the liability of those third parties. The information generated on use of the website by users (including their IP addresses) is sent and stored on the servers of Google Analytics. Google Analytics will use this information with the aim of tracking and examining use of the website, to compile reports on the website activities for operators of the website and to provide other services relating to the website activities and use of the Internet. Google Analytics can also transfer this information to third parties where this is required by law or where those third parties process the aforementioned information on behalf of Google Analytics. You can find the respective Privacy Policy at the address: https://support/google.com/analytics

Management of Cookies: Consent to Respective Use

Deleting cookies does not prevent use of the website beactiveliguria.it

Users/visitors may set the computer browser in such a way as to accept/refuse all cookies or to display a notice each time a cookie is proposed, to be able to assess whether or not to accept it.

There are, for that purpose, components (plug-ins) for the most popular browsers that allow for:

  • the management (display, deletion, block) of cookies
  • the disabling of Javascript pages of third parties
  • the display of technologies used by the website
  • the display and block (selective) of different tracking mechanisms

By default, almost all web browsers are set to accept cookies automatically. You can, however, change the set configuration, which, with browsers (such as, for example Internet Explorer version 6.0) is the medium one, and you can disable cookies (i.e. block them), setting, in the appropriate section (“Privacy”), the highest level of protection (Very High), but we inform you that disabling them may compromise use of the website functions.

In any case, you have the possibility to delete (or remove) cookies from your personal computer, using the special function present on your browser. Deleting cookies does not prevent use of the website, but involves the repetition of the authentication procedure, or the re-entry of your access credentials.

If you want to decide each time whether or not to accept cookies, you can also configure your browser so that it generates a notice each time a cookie is saved.

In addition, there are components (plug-ins) for the most popular browsers that allow for:

  • the management (display, deletion, block) of cookies
  • the disabling of Javascript pages of third parties
  • the display of technologies used by the website
  • the display and block (selective) of different tracking mechanisms

Copyright

All text, images, graphics and software present on this website are protected in accordance with the regulations on copyright, patents and on those relating to intellectual property.

All products or companies mentioned on this website are brands of their respective owners or holders and may be protected by patents and/or copyright granted or registered by the relevant authorities. They may therefore be downloaded or used only for personal use and not for commercial purposes: therefore nothing, even in part, may be reproduced, modified or re-sold for purposes of profit.

Access to external linked websites

Agenzia in Liguria is not liable with regard to the websites to which it is possible to gain access via links on its website.

Agenzia in Liguria is not liable for information obtained by the user via access to websites that can be reached via hypertext link. Therefore, the owners of the websites to which access is made are liable for the completeness and accuracy of the information under the conditions provided by the same.

We use cookies to improve the website and the experience of the user; their use is essential for the correct functioning of the same. To find out more about cookies, how to delete them and how they are used, please see our Policy Privacy.